Van Gameren Elektra, een contentmarketingstrategie

Van Gameren Elektra, een contentmarketingstrategie
8 november 2016 Ellen Kleinlangevelsloo

Wat als je bedrijf prima loopt, maar je eigenlijk graag meer klussen wilt in een specifiek vakgebied? Mark van Gameren van Van Gameren Elektra zou het liefst nog veel vaker Domotica installeren.

De vraag

Fabrikanten en groothandels weten voor de installatie van huisautomatisering de weg al aardig te vinden naar zijn bedrijf. Maar collega-installateurs zouden er ook baat bij hebben om Van Gameren Elektra in te zetten voor het programmeerwerk bij de installatie van Smart Homes. De ‘concollega’s’ en ook particulieren kennen deze expertise van Van Gameren Elektra echter nog onvoldoende. Niet alleen de vindbaarheid van de website speelt daarbij een rol. Er is sowieso nog een wereld te winnen om de voordelen van Smart Homes bij het grote publiek bekend te maken.

Mark van Gameren was al begonnen met bloggen over Domotica. Maar telkens weer inspiratie vinden voor een nieuw blog, bleek een grote uitdaging.

De aanpak

Contentmarketing is een methodiek die kan bijdragen aan het marketingdoel van Van Gameren Elektra om het aantal Domotica klanten te vergroten. Na een uitgebreid gesprek en bureau-onderzoek schreef ik voor Mark een contentmarketingstrategie. Een waarin de passie van Mark voor Domotica een centrale rol speelt. Daarmee kan hij zijn publiek laten zien op welke manier huisautomatisering het leven eenvoudiger en comfortabeler maakt.

Het resultaat?

Het verhaal van Van Gameren Elektra in heldere bewoordingen op papier. En inspiratie voor Mark voor content over Domotica. In tekst én beeld.

Opdrachtgever: Van Gameren Elektra
Wanneer: november 2016
Diensten: Strategie