Een contentmarketingstrategie voor Lenferink

Een contentmarketingstrategie voor Lenferink
23 december 2016 Ellen Kleinlangevelsloo

Lenferink: Ruim een halve eeuw geleden gestart als schilderbedrijf. In de loop van de jaren uitgegroeid tot  succesvol allround vastgoedonderhoudsbedrijf. Maar een groot deel van het publiek weet niet dat Lenferink veel meer is dan het schildersbedrijf. Dat het bedrijf ook complete renovaties verricht van woningen, bedrijfspanden en ander vastgoed.

De vraag

Hoe zorgen we ervoor dat de inhoudelijke bekendheid van Lenferink wordt vergroot? Waar te beginnen? Welk verhaal gaan we delen op de nieuwe website, via de sociale kanalen en in andere (fysieke) uitingen? Dat waren de vragen waarmee Lenferink bij me aanklopte.

De aanpak

In gesprek met een brede vertegenwoordiging van de organisatie, ging ik op zoek naar wie het publiek is van Lenferink. Maar ook naar het unieke karakter van Lenferink. Vervolgens schreef ik een contentmarketingstrategie waarin de kracht van Lenferink samenkomt met de behoefte van het publiek.

De strategie geeft een samenvatting van het verhaal dat Lenferink heeft te vertellen. Het biedt praktische handvatten om content te maken waarmee Lenferink dit verhaal vertelt. Content die zowel het particuliere publiek als het zakelijke publiek bedient. Alice Overesch, communicatieadviseur bij Lenferink:

“Ellen heeft ons begrepen en met ons meegedacht. Ze heeft het verhaal van Lenferink vertaald naar een strategie dat ons een uitgangspunt biedt voor al onze communicatie. Eén waarmee we heel praktisch aan de slag kunnen.

Opdrachtgever: Lenferink
Wanneer: december 2016
Diensten: Strategie

Ook behoefte aan strategisch advies over contentmarketing? Neem contact op voor een kennismaking.