Contentmarketing, waar heb je het over?
Heel kort door de bocht? Met contentmarketing bereik je jouw publiek door voor hen relevante inhoud te maken en verspreiden. Je zorgt ervoor dat jouw verhaal dáár verschijnt waar je publiek te vinden is. En dat het precies dát vertelt, wat je publiek wil horen.
Ja, dat is echt wat anders dan reclame. Want niet jouw producten en diensten staan centraal, maar de behoefte van je publiek. Je helpt, inspireert, vermaakt en raakt hen met waardevolle content. Dus daar waar jouw publiek zich bevindt, ben jij aanwezig of vindbaar met inhoud die voor hen interessant is. En dat is niet per definitie alleen online. Ook offline kun je contentmarketing in de praktijk brengen.
Online
Al is online contentmarketing wel de meest directe vorm. Je speelt als organisatie in op de gewoonte van mensen om online te zijn. Gericht op zoek naar hulp, meestal met Google of YouTube. Of doelloos, de tijd verdrijvend op social media. Je triggert, boeit en bereikt jouw publiek met waardevolle content. Die verpak je in tekst, film, fotografie en heel veel andere smaken.
Mijn vraag aan jou is nu: waar heb jíj het over? Op jouw website, op sociale media, tijdens een presentatie. En bereik je daarmee de juiste mensen? Neem contact op en ik verdiep me in jouw publiek en jouw verhaal.
Contentmarketing, een kwestie van inhoud
Ik help jouw bedrijf of organisatie graag met: