Luilak.nl is live! Met geweldige hangmatten – of liever gezegd ‘Pakjes Rust’ – in vier nieuwe collecties en met een nieuwe huisstijl. Dat vroeg om een merkverhaal én beeldconcept…
Wat een te gekke klus was dit. Via Niek Westendorp van The Brand Boys kwam André Pranger, eigenaar van Luilak bij mij. Hij was op zoek naar iemand die het merkverhaal van Luilak kon schrijven. Zoekend naar woorden, probeerde hij me duidelijk te maken dat die persoon niet alle webteksten hoefde te schrijven: “Een beperkte tekstschrijver dus.” ”Nou, dan ben je bij mij aan het juiste adres!” was mijn antwoord. Een inside joke die steeds terugkeerde en bij deze dus op straat ligt. 😉
Lekker eigenzinnig
Voor het merkverhaal ging ik in gesprek met André en collega Iris. Daarin kwam ik precies te weten wat de kracht bepaalt van het merk. Luilak en het al eerder geïntroduceerde concept ‘Pakje Rust’ is het resultaat van jarenlang hard werken, continu kwaliteit vooropstellen, de laatste trends meepakken en een eigenzinnig, soms haast recalcitrant, karakter. Al die eigenschappen heb ik omgezet naar een merkverhaal dat vorm kreeg in diverse webteksten. Ook voor de zakelijke markt schreef ik de webteksten.
Beeldconcept ‘Escape reality’
Het merkverhaal vormde ook de briefing voor het beeldconcept. In een gezellige brainstorm met Niek en Jeroen Kesselaar via Zoom, kwamen we razendsnel tot het beeldconcept ‘Escape reality’: ontsnap uit de hedendaagse realiteit, gooi je telefoon aan de kant en geniet! Een beetje rebels mag. Heerlijk werken met zulke creatievelingen. Niek heeft een geweldige nieuwe stijl neergezet voor Luilak. En Jeroen heeft met zijn fantasy-fotografie een geweldige boost gegeven aan de website én de verpakkingen van Luilak.
Pakje Rust
Een fragment uit het merkverhaal (te vinden in de footer van Luilak.nl):
Hard werken, ultiem relaxen.
Gooi die telefoon aan de kant. Laad je op.
Ontdek de wereld. Doe nieuwe inspiratie op. Je leeft maar een keer.
Luilak hangmatten zijn gemaakt voor jou.
Ze geven je ontspanning, bescherming, warmte en stijl.
Doe jezelf een plezier.
Pak je rust.
Je hebt ’t verdiend.
Dit vond Luilak ervan
André Pranger:
“Ellen kan goed schrijven, maar vooral heel goed luisteren. Dat is wellicht haar grootste kracht. Ik heb de toegevoegde waarde van tekst – naast beeld en vorm – pas echt ontdekt toen Ellen klaar was. Ze heeft kort en krachtig verwoord wat al tijden in ons hoofd spookte, maar we zelf niet op papier kregen. Dat ruimt ‘t hoofd lekker op!”
André en Iris, van harte gefeliciteerd met deze doorontwikkeling van Luilak en heel veel succes met jullie supermerk!
Hulp nodig bij jouw merkverhaal?
Lukt het jou nu ook niet om jouw merkverhaal op papier te krijgen? Ik help je er graag bij! Bel of mail me gerust een keertje.