
Niets lastiger dan teksten over jezelf of eigen bedrijf schrijven. Daarom word ik regelmatig ingeschakeld voor hulp bij webteksten.
De producten en diensten die jouw bedrijf levert, zijn eigenlijk slechts een klein onderdeel van jouw verhaal. Wat potentiële klanten overtuigt, is wat jouw bedrijf echt betekent voor iemand.
De manier waarop jij je onderscheidt met jouw bedrijf heeft te maken met sfeer. Met de kwaliteiten en karakters van de mensen die er werken. De vragen en wensen die je klanten hebben en de meerwaarde die jij hen biedt. En juist dát is lastig om voor jezelf onder woorden te brengen.
Aan de slag met webteksten
In een aantal gesprekken ga ik op zoek naar het unieke verhaal van je bedrijf. Ik denk met je mee over de menu-structuur en over de inhoud van de pagina’s. Vervolgens ga ik op zoek naar de toon die bij jou en jouw publiek past. Om de vindbaarheid van je website te vergroten, verwerk ik relevante zoekwoorden op strategische plekken in de tekst.
De afgelopen jaren schreef ik webteksten voor onder meer:
Restaurant Het Buitenhuys
Elk seizoen een nieuwe kaart, gerechten van topkwaliteit en een heerlijke sfeer. Laat je culinair verrassen bij Restaurant Het Buitenhuys in Heino.
- Naar de website van Het Buitenhuys
Ontwerpdenkers
Hoe maak je duidelijk wat je met design thinking echt kunt bereiken? Want dat is het principe op basis waarvan Ontwerpdenkers uit Zwolle haar klanten helpt met verfrissende visies, strategieën, producten en diensten.
- Naar de website van Ontwerpdenkers
Ingeburgerd
Bij een burger denk je al snel aan fanatieke vleeseters, maar Ingeburgerd in Zwolle heeft overheerlijke burgers voor iedereen. Ook om af te halen…
- Naar de website van Ingeburgerd en Ingeburgerd Express. Ook hielp ik Restaurant ‘t Elf Uur aan webteksten. Het is van dezelfde eigenaar.
Evelien Hofstee
Een betrokken coach in hart en ziel, zo leerde ik Evelien Hofstee kennen toen ik haar interviewde voor haar teksten. Daarnaast maakte ik de video ‘1 Minuut met Evelien Hofstee‘. Webbouwer en creatieve alleskunner Martijn van de Polder ontwikkelde de fraaie site. In welke ‘stroom’ zit jij?
- Naar de website van Evelien Hofstee
Schoonheidssalon Bianca Skin Perfection
Schoonheidsspecialiste Bianca Hollak is er voor iedereen die zijn huid wil laten stralen, maar ze focust zich meer en meer op mensen die kampen met huidproblemen. Bijvoorbeeld als gevolg van ziekte.
De Fruitman
En ook de webteksten op defruitman.nl waren een kwestie van inhoud.
De inhoud van je webteksten
Onthoud dat jouw diensten of producten niet eens het belangrijkste zijn. Bezoekers willen vooral weten wat jij voor hén kunt betekenen. Ze willen sfeer proeven en vertrouwen krijgen. Verplaats je bij het schrijven daarom in je klant. Bekijk jouw bedrijf van een afstandje. Op die manier voorkom je dat je ‘teveel over jezelf’ praat, een gedachte die veel ondernemers in de weg zit bij het schrijven van hun webteksten. Ook trap je minder snel in de valkuil om teveel jargon te gebruiken.
Eens sparren?
Teksten zijn er in allerlei vormen en maten. Naast deze ‘statische’ webteksten, schrijf ik voor uiteenlopende opdrachtgevers artikelen, blogs, longreads, whitepapers, e-books, enzovoort. Ik kijk daarbij altijd op een strategische manier naar de inhoud en probeer me zoveel mogelijk te verplaatsen in het publiek. Daar kan ik jou ook bij helpen.
Wil jij eens sparren over de inhoud van jouw website? Neem dan contact met me op.